ET TRUQUEM GRATIS
X
HORARI DE DILLUNS A DIVENDRES
DE 9 H A 20 H
DISSABTE DE 9 H A 13 H

 
Accepto rebre informació comercial
checkbox

Accepto la llei de protecció de dades
checkbox
TRUCA'M

INFORMACIÓ PROTECCIÓ DE DADES DE RODI
Finalitats:Contactar telefònicament. Legitimació: Consentiment. Destinataris: No estan previstes cessions de dade. Drets: Pot retirar el seu consentiment a qualsevol moment, així com accedir, rectificar, suprimir les seves dades i altres drets en atencionalcliente@rodi.es. Informació addicional: Pot ampliar la informació a l'enllaç de Política de Privacidad.

Correo de confirmación
X

S'ha enviat un correu de confirmació

Si us plau, fes click a l'enllaç que apareix al correu per verificar el correu electrònic.
CAT  /   ESP
 
 
 
 

TIPUS DE PNEUMÀTICS


CLASSIFICACIÓ DE PNEUMÀTICS

Quan parlem de pneumàtics, no només hem de tenir en compte la mesura, sinó també el seu tipus. Podem classificar-los per les seves característiques i propietats i segons l'època de l'any en que es recomana muntar-los. Per aquest mpotiu, i per tal de saber quin tipus de pneumàtic hasn de mutnar depenent de les condicions climatològiques a les que t'has d'enfrontar i a l'entorn pel que condueixes habitualment, has d'aprendre a classificar-los.


PNEUMÀTICS D'ESTIU

L’ús dels pneumàtics d’estiu, específicament adaptats per a aquesta època de l’any, contribueix a l’estalvi en el manteniment del nostre vehicle gràcies a la seva resistència sobre l’asfalt calent, cosa que disminueix considerablement el risc d’accident.

PER QUÈ CAL MUNTAR PNEUMÀTICS D'ESTIU?

A diferència dels pneumàtics d’hivern, el cautxú amb què estan fabricats els pneumàtics d’estiu no és elàstic. Gràcies a això, tant la resistència al rodolament com el desgast es redueixen.

Els pneumàtics d’estiu han estat dissenyats especialment per suportar temperatures altes i condicions climàtiques de l’època estiuenca. A més a més, també estan preparats per evacuar l’aigua en cas que ens trobem amb una tempesta o haguem de fer front a una conducció sobre mullat.

Si vius en una zona en la que t'enfrontes a situacions climatològiques hivernals o acostumes a circular per carreteres amb neu i gel, s’aconsella muntar pneumàtics d'hivern a partir dels 7 ºC. Quan el termòmetre cau per sota d’aquesta temperatura, els pneumàtics d’estiu s’endureixen i perden la seva adherència i flexibilitat, fet que pot posar en risc la vida dels passatgers del vehicle. Per aquesta raó, durant els mesos més freds és recomanable canviar els pneumàtics d’estiu per uns d’hivern.


PNEUMÀTICS D'HIVERN

Els pneumàtics d’hivern són pneumàtics especialment fabricats per a la conducció en època de temperatures baixes. Es recomana fer el canvi dels pneumàtics d’estiu als d’hivern quan les temperatures davallen per sota dels 7 ºC. La versatilitat d’aquest tipus de pneumàtics en condicions climatològiques més dures —com ara el fred, el gel i la neu— fa que esdevinguin els teus millors aliats a la carretera.

PER QUÈ CAL MUNTAR PNEUMÀTICS D'HIVERN?

Si el teu vehicle porta equipats uns pneumàtics d’hivern podràs prescindir de les cadenes. Atès que un dels seus objectius és garantir la seva adherència sobre superfícies lliscants i/o mullades, i així assegurar una conducció òptima, els pneumàtics d’hivern tenen dos mil·límetres més de profunditat que els convencionals.

Aquests pneumàtics es diferencien de la resta per la seva banda de rodolament, que és més retallada i profunda, i per la quantitat de laminetes que els formen. També pots diferenciar-los pel marcatge M+S (Mud and Snow) i/o un pictograma en forma de muntanya amb un floc de neu, tot i que has de tenir en compte que no tots els pneumàtics M+S són pneumàtics d’hivern. Per aquesta raó, t’has d’assegurar que els teus pneumàtics d’hivern compleixen amb totes les prestacions abans de rodar.


PNEUMÀTICS ALL SEASONS

Hi ha pneumàtics homologats que, per les seves prestacions, són aptes per a qualsevol època de l’any. Són els anomenats quatre estacions o All Seasons. Un dels avantatges principals que presenten és l’estalvi, ja que eviten el canvi de pneumàtics dos cops l’any. De totes maneres, has de tenir en compte que aquest tipus de pneumàtics no ofereixen la mateixa seguretat a l’hivern que els pneumàtics especials per a aquesta època de l’any, perquè són molt semblants als d’estiu.

PER QUÈ CAL MUNTAR PNEUMÀTICS ALL SEASONS?

Aquest tipus de pneumàtics resulta perfecte per als conductors que viuen en zones amb els hiverns suaus o que, de manera ocasional, es troben amb condicions climatològiques adverses, com ara el fred o la neu. Aquests pneumàtics garanteixen una frenada en sec efectiva, però també presenten una gran prestació sobre el terra nevat.

El seu compost, una goma especial que els proporciona resistència de rodolament i que en garanteix l’adherència a tota mena de superfícies, els proporciona unes característiques d’un millor maneig, sobretot en períodes d’èpoques en transició com ara la primavera o la tardor.

A RODI MOTOR SERVICES recomanem l’ús del model de pneumàtic per a totes les estacions Crossclimate, de la gamma Michelin, considerat un dels pneumàtics All Seasons més versàtils i segurs per la seva combinació de tecnologies i compostos característics dels pneumàtics d’estiu i d’hivern que hi ha avui dia.


COMPARTIR EN

Àlex Márquez et recomana:
Saber quin pneumàtic has de muntar segons l'època de l'any o les carreteres per les quals circules normalment t'ajudarà a conduir de manera molt més segura i et permetrà estalviar en manteniment.
TAMBÉ ET POT INTERESSAR ...
Quatre raos per canviar als pneumàtics All Seasons
Avui dia, els pneumàtics All Seasons estan esdevenint una de les alternatives a la conducció estacional que més adeptes guanya.
Secrets dels pneumàtics d'hivern
Els pneumàtics d'hivern: útils i eficaços, fins i tot quan no hi ha neu.