Fa unes setmanes, en Tomás Medina, un client habitual de Rodi Motor Services, ens va compartir una experiència que el va portar a descobrir que les ròtules del seu cotxe estaven desgastades i va poder actuar a temps per portar-lo al taller.
La història comença, segons ens explica, quan va començar a notar una sensació estranya en conduir…
Els primers símptomes: alguna cosa no anava bé
“Al principi vaig pensar que era la carretera”, ens va dir. “Notava que el cotxe es movia d’una manera rara en passar per sots o en girar. Sentia com si la direcció estigués ‘fluixa’ o imprecisa, especialment en corbes tancades”, comenta en Tomás mentre fa gestos com si agafés el volant i el girés cap a la dreta.
A més, va començar a sentir sorolls metàl·lics en passar per ressalts o en girar el volant a baixa velocitat. “Era un ‘clonc’ sec, com si alguna cosa estigués solta a la suspensió”, va descriure.
L’avaluació casolana: què va fer abans de venir al taller?
Sabia que alguna cosa estava solta, trencada o desgastada. Preocupat, va decidir fer una inspecció bàsica a casa, seguint alguns consells que havia vist per Internet:
- Va aixecar el cotxe amb un gat i va agafar la roda pels costats superior i inferior.
- Va moure la roda endavant i enrere.
- Va notar un joc excessiu —la roda es movia lleugerament sense que la direcció ho fes— i això li va confirmar que alguna cosa no anava bé.
També va observar que, en girar el volant, la roda no responia de manera immediata, com si hi hagués un petit retard abans que el cotxe reaccionés.
“Sabia que les ròtules no es poden ‘ajustar’ com els frens. Si estan desgastades, s’han de canviar. Fa temps vaig conduir el cotxe d’un col·lega que es notava semblant, i li van haver de canviar les ròtules. Em resultava familiar la sensació en conduir. Així que vaig decidir no arriscar-me i venir a Rodi”, ens va comentar en Tomás, alleujat.
El diagnòstic a Rodi Motor Services
Al taller, els nostres tècnics van fer una inspecció completa de la suspensió i la direcció. Van confirmar que les ròtules davanteres estaven desgastades, amb joc als pivots i pèrdua de lubricació a les articulacions. Una fallada força comuna.
“Ens van explicar que, si no s’haguessin canviat a temps, podrien haver-se desprès completament, cosa que hauria provocat una pèrdua total del control de la direcció”, va comentar en Medina. “Imagina’t això en una corba a 80 km/h!”, va afegir.
A més, vam aprofitar la visita per revisar altres components relacionats: casquets, amortidors i alineació, ja que el desgast de les ròtules sol afectar tot el sistema. En Tomás es va endur el cotxe a casa com nou.
Senyals que no has d’ignorar
Aquests són els símptomes clau que indiquen un possible desgast de les ròtules:
- Direcció imprecisa o “fluixa”, especialment en girar.
- Sorolls metàl·lics (cops secs) en passar per sots o en girar el volant.
- Vibracions al volant que no desapareixen en canviar de velocitat.
- Desgast irregular als pneumàtics, especialment als vores.
Conclusió: sempre és millor prevenir a temps
“Gràcies a que vaig venir a temps, vaig evitar una avaria greu i perillosa”, va comentar el nostre alleujat client. “Ara el cotxe torna a sentir-se estable, precís i segur. I el millor: vaig demanar cita en línia i l’atenció va ser molt ràpida”, va concloure.
A Rodi Motor Services, sempre recomanem no ignorar els petits canvis en la conducció. A vegades, un soroll o una vibració poden ser el primer senyal d’un problema més gran. Si notes alguna cosa estranya a la suspensió o a la direcció del cotxe, és hora de fer una visita al taller. Demana avui una revisió amb els nostres experts i condueix amb tranquil·litat.

