Riscos dels Pneumàtics de Segona Mà

La crisi econòmica està convidant moltes empreses de desballestament i altres de poc serioses en seguretat a posar en venda pneumàtics de segona mà que provenen de cotxes abandonats, per accident o que ja han experimentat la seva vida útil.

Aquest tipus de rodes acostumen a tenir un preu realment interessant, però:

Són Realment Segurs els Pneumàtics de Segona Mà?

No hi ha cap normativa que es pugui aplicar a l’hora d’escollir o de descartar els pneumàtics aptes per tornar a ser muntats en un altre vehicle; en canvi, sí que hi ha molts condicionants per rebutjar aquesta opció.

Quin és l’Origen dels Pneumàtics de Segona Mà?

Com apuntàvem més amunt, aquests pneumàtics —els que estan en millor estat— solen procedir d’accidents en què el cotxe ha resultat en sinistre total. Sota aquestes circumstàncies, no hi ha cap manera visual, tàctil o tècnica (si de cas amb un escàner) de saber si l’estructura interna del pneumàtic s’ha vist afectada.

Molts pneumàtics de segona mà en mal estat

Factors Crítics: Desgast, Aparença i Qualitat del Compost en Pneumàtics Reciclats

Exteriorment, la coberta pot tenir un aspecte molt correcte, un dibuix profund o ser d’una marca coneguda, però aquest pneumàtic, durant l’accident, pot haver topat contra el metall del vehicle, una vorera, l’asfalt, haver patit temperatures extremes a causa del foc, etcètera. Tot això pot derivar en algun tipus de fractura de fibres internes que podria comportar un trencament o una deformitat de l’estructura quan es torni a muntar en un altre cotxe i a sotmetre’s a càrrega i treball a altes velocitats.

Tampoc podem fiar-nos de l’estat del compost del pneumàtic. No n’hi ha prou a veure el codi de la data de fabricació perquè pot tenir un desgast fruit de fortes frenades o, encara molt pitjor, pot ser d’un cotxe que ha estat molt de temps aturat, amb una pressió defectuosa i sota les inclemències del temps. Tot això, evidentment, deforma la coberta, fa que l‘equilibratge sigui molt complicat i que la tornada al funcionament sigui més dificultosa.

Compatibilitat amb el Vehicle

En aquesta mateixa línia, no és gens aconsellable el muntatge d’un pneumàtic que ha circulat durant un temps indeterminat en un cotxe amb una geometria que, de ben segur, és completament diferent de la del nostre vehicle. Això fa que un cop muntat al nostre cotxe, el desgast anterior afecti el comportament i la geometria del nostre pneumàtic, la qual cosa mai no passaria amb un de nou.

Comparació d'un pneumàtic de segona mà amb un pneumàtic nou

Recomanacions Rodi Motor Services

Són massa condicionants per a la seguretat, per molt interessants que siguin les ofertes. A Rodi Motor Services recomanem canviar els pneumàtics sempre per uns de nous. Entenem la importància de garantir la seguretat en la carretera i, per això, realitzem revisions exhaustives per a detectar qualsevol desperfecte o irregularitat en els pneumàtics. A què esperes? Vine al taller Rodi més proper i deixa la teva seguretat en mans dels nostres especialistes en pneumàtics.