5 punts per a la revisió dels Pneumàtics a la ITV

Un dels elements pels que poden “suspendre’t” la ITV són els pneumàtics. No portar els adequats pel teu vehicle o circular amb ells a una pressió incorrecta a la indicada són només dos dels aspectes pels que et pots veure obligat a tornar a passar-la de nou. No serveix només amb que estiguin en bon estat!

1. Nivell de desgast. Per llei, no es pot circular amb un pneumàtic el desgast del qual sigui inferior a 1,6mm. Però no val amb què el pneumàtic no presenti aquest nivell de desgast: a la ITV, també revisaran si presenta alguna classe de desgast irregular, el que indicaria una mala alineació.

2. Índex de velocitat i/o càrrega incorrectes. Si els pneumàtics que hem muntat al nostre cotxe no suporten el pes del vehicle i/o no suporten la velocitat màxima a la que podem arribar, l’estarem forçant massa, i no només això: existeix el risc que hi hagi una punxada, el que també suposaria un risc pels ocupants del vehicle.

3. Un pneumàtic equivalent. Si has muntat un pneumàtic equivalent, hauràs d’assegurar-te que la dimensió exterior del mateix és del 3%. Per a saber més sobre l’equivalència dels pneumàtics, fes clic aquí.

4. Els pneumàtics i l’eix. Per poder passar la ITV sense problemes, els pneumàtics d’un mateix eix han de ser iguals. Això ens evitarà tenir problemes d’estabilitat del vehicle i que apareguin diferencies de desgast entre un pneumàtic i l’altre.

5. L’homologació. Encara que els pneumàtics siguin de la mida correcta, és important també que estiguin homologats per la Unió Europea. En aquest cas, apareixerà marcat amb una “E” seguida del codi numèric que indica el país de fabricació. Del contrari, la ITV podria rebutjar-los.

A RODI MOTOR SERVICES oferim serveis pel pneumàtic. També realitzem una revisió pre-ITV de tots els elements del teu vehicle per assegurar que podràs passar la ITV sense problemes ni contratemps.