El desgast dels pneumàtics a l’Estiu

La temporada d’estiu és un dels moments de l’any en què més desplaçaments es concentren. Per aquest motiu, si es condueix amb uns pneumàtics de cotxe desgastats hi ha més risc de patir accidents. El teu cotxe necessita pneumàtics nous aquest estiu? Compara preus al nostre “Buscador de Pneumàtics”.

Durant l’hivern, els conductors, tendeixen a prestar més atenció als pneumàtics atès que aquest component determina la capacitat de reacció del cotxe per frenar en condicions climatològiques adverses: gel, neu o pluja. Tot i això, a l’estiu no se sol donar tanta atenció als pneumàtics al tractar-se d’una climatologia més estable.

Faci fred o calor, els pneumàtics del cotxe són l’únic punt de contacte amb la carretera. És per això pel que resulta tan important donar-li també atenció a l’estiu. Comprovar el nivell de pressions i l’estat de alineat de les rodes és fonamental en aquesta temporada de l’any abans de realitzar un viatge llarg. També és recomanable comprovar que no n’hi ha ni bonys ni esquerdes a la banda de rodament que indiquin un desgast prematur de la roda.

Conduir amb els pneumàtics desgastats a l’estiu suposa un risc molt alt per a la seguretat d’un automòbil. Això pot resultar en un problema greu en aquesta època de l’any en la que solen efectuar-se desplaçaments de llargues distàncies. Un pneumàtic en bon estat sempre resistirà millor les punxades i les frenades fortes. Per si això fos poc, en gran part del territori estatal l’asfalt pot arribar a temperatures molt elevades a l’estiu, afectant la resistència del cautxú que pot arribar a un termòmetre fins 10ºC superior al que podem trobar a temperatura ambiental.    

cotxe sortint pàrquing pneumàtic

Què s’ha de tenir en compte per evitar el desgast del pneumàtic a l’estiu?

Són diversos els punts clau que com a conductors podem comprovar abans de marxar de viatge a l’estiu per saber com es troben les nostres rodes:

  • La profunditat dels solcs del pneumàtic. L’estat de la banda de rodament i el seu dibuix repercuteixen directament en la despesa de combustible de l’automòbil. Com més desgastada estigui la banda de rodament més resistència oferirà i major consum experimentarà el cotxe.
  • El tipus de conducció. Aquest és un altre dels aspectes que també s’han de tenir molt en compte. La manera d’agafar cada corba, el fer derrapatges o frenades brusques… són comportaments que provoquen que les rodes pateixin més del normal i sofreixin un desgast prematur.
  • El trànsit intens. Durant els desplaçaments estiuencs poden donar-se situacions també d’estrès. Un exemple podria ser trobar-se amb un embús per accedir a la platja. En una situació com aquesta és fàcil haver de frenar de cop o enfrontar-se a una sobtada tempesta d’estiu. Portar els pneumàtics desgastats pot disminuir l’adherència o la capacitat de frenar del cotxe. També has de considerar la possibilitat de patir aquaplaning si et trobes amb una tempesta. 

Finalment, no està de més recordar el mínim legal de desgast dels pneumàtics que no ha de ser inferior a 1,6 mm . Si el desgast de la roda ja ha arribat als testimonis de desgast, a més dels problemes de seguretat que comporta, pot provocar una sanció o fins i tot la immobilització del cotxe per part de la policia.

El teu cotxe necessita pneumàtics nous? Has comprovat ja el preu de les teves rodes a la web de Rodi? Compra Online i instal·la els teus pneumàtics a el millor preu . Troba les millors rodes pel teu cotxe al nostre “Buscador de pneumàtics”.