Llistat de les Marques d’Automòbils millor valorades

Interbrand, la consultora especialitzada en estratègies, anàlisi i valoració de marques, fa poc que ha publicat el rànquing de les cent marques millor valorades al 2015. Des del taller mecànic RODI MOTOR SERVICES us portem les marques d’automòbils millor valorades.

TOYOTA

La corporació multinacional japonesa se situa en sisena posició en el rànquing de totes les marques mundials i en primera posició dins del sector de l‘automobilisme. La companyia genera un grau de confiança tan elevat entre els seus consumidors que això es transmet en un creixement espectacular del 16%.

BMW

La marca bavaresa es manté en la posició general número onze, la mateixa que ocupava l’any anterior. No obstant això, el seu creixement clau ha estat haver superat el seu competidor més acèrrim, el gegant alemany Mercedes-Benz. Tot i que mínima, la diferència existent entre ambdues companyies és molt significativa. En contra seva, observem que es va allunyant de Toyota any rere any.

MERCEDES-BENZ

No és que els de Mercedes ho fessin malament, sinó que simplement BMW ho va fer millor. Durant diversos anys, el fabricant alemany va ser la segona marca millor valorada del sector, però malauradament enguany ha retrocedit un esglaó i baixa fins a la tercera posició.

HONDA

La reeixida companyia d’enginyeria i de producció japonesa es manté en la línea del que s’esperava: ni a prop del top tres ni fregant els llocs més baixos de la taula. És en terra de ningú, de la qual difícilment aconseguirà sortir al llarg dels propers anys.

VOLSKWAGEN

Malgrat ser la companyia de vehicles més gran de tot Europa, en l’actualitat és la gran odiada. D’entre totes les empreses, és l’única que enguany presenta una davallada, del -9%, que en part s’ha vist apaivagada per l’increïble creixement del 23% que va aconseguir l’any passat.

FORD

L’empresa multinacional nord-americana se situa molt a prop de la marca alemanya, tot i que amb un creixement típic del 6%. Amb prou feines s’hi aprecien canvis respecte del curs anterior.

HYUNDAI

Sembla talment com si la marca sud-coreana i la nord-americana Ford fossin parella. L’any passat ambdues van registrar un gran creixement, mentre que enguany presenten un augment minso. A més a més, igual que l’exercici anterior, continuen tenint un valor molt semblant.

AUDI

El fabricant alemany, que forma part del Grup Volkswagen, va créixer un exageradíssim 27% al llarg de l’exercici anterior. Les previsions per a enguany eren d’allò més bones, però l’esclat de l’escàndol dels motors Volkswagen ha provocat que tan sols registri un augment lleu del 8%.

NISSAN

La marca nipona és l’última que se situa dins de les cinquanta primeres marques, fins al punt de convertir-se en la que més ha crescut del seu sector, amb un creixement espectacular del 19%. Sens dubte, serà una de les marques que caldrà seguir l’any vinent.

PORSCHE

L’empresa alemanya d’automòbils esportius presenta un creixement elevat del 12% que li permet avançar quatre posicions en el rànquing total. Tot i això, hom continua esperant alguna cosa més d’una marca amb tant de prestigi.

KIA

L’exercici passat va ser tot un èxit per a aquesta empresa, però enguany no ha pogut repetir la proesa. La marca coreana presenta un dels creixements més minsos, ja que amb prou feines arriba al 5%; malgrat tot, això li permet mantenir la seva posició en el rànquing mundial.

HARLEY-DAVIDSON

La firma de Milwaukee segueix en el punt àlgid. L’any passat ja va créixer força i enguany torna a repetir. Sens dubte, aquesta dada no deixa de sorprendre perquè es tracta de l’única companyia que es dedica en exclusiva a la fabricació de motocicletes.

CHEVROLET

D’entre totes les marques, és la que registra el creixement més petit, de tan sols un 2%. És per això que de cara a l’any vinent —tenint en compte que els darrers anys ha viscut un xic de rendes— ningú creu seriosament que pugui continuar sent una de les cent primeres.

LAND ROVER

L’empresa britànica presenta un creixement molt gran que l’allunya, any rere any, de les places més baixes. Malauradament, per a situar-se entre les deu millors del món, hauria de créixer gairebé un 100%.

MINI

La novetat d’aquest any, ja que apareix per primer cop dins la llista ubicada en la posició 98. No hi ha dubte que se situa en una posició gens confortable i que caldrà esperar fins a l’any vinent per a veure si és capaç de mantenir-se en el top 100. A favor seu, cal dir que és una marca que està associada a la marca alemanya BMW, número dos d’aquest mateix rànquing, i que això li ofereix certes garanties.

Font: http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2015/ranking