Quan s’ha de canviar la corretja de distribució del Cotxe?

Entre les moltes avaries que pot patir un cotxe per desgast, hi ha una que destaca per sobre de les altres degut a la seva gravetat. Estem parlant de la ruptura de la corretja de distribució, una avaria que pot resultar molt cara de reparar i que succeeix de forma totalment imprevista. Tot i això, tot i ser una avaria imprevisible, sí que resulta completament evitable si fem cas a les senyals de desgast de la corretja.

La corretja de distribució s’encarrega de sincronitzar el funcionament del motor entre les seves diferents parts. Concretament s’encarrega de coordinar el moviment del cigonyal amb l’arbre de lleves. Per aquest motiu, si pateix un trencament, les seves conseqüències no es poden preveure. Pot causar des d’avaries petites “fàcils de reparar” fins danys que destrossin completament el motor amb un cost de reparació desorbitat.

Et preocupa l’estat de la corretja de distribució del teu cotxe? ¿Notes sorolls estranys al bloc motor quan el cotxe està encès? Demana cita en el teu taller Rodi més proper i ens ocuparem de realitzar el millor manteniment per al teu automòbil al millor preu.

Canvi de la Corretja de Distribució en funció dels seus quilòmetres

Els fabricants de cotxes estableixen uns intervals per a realitzar el canvi de la corretja. Aquesta informació la trobaràs al manual de propietari del vehícle en qüestió. Aquest interval pot oscil·lar entre els 65.000 km i els 130.000 km. Generalment el fabricant es refereix a això recomanant un quilometratge màxim per a aquest component.

Tot i això, si circules de forma habitual per zones urbanes la durabilitat de la corretja pot acabar sent fins i tot d’un 20% a un 25% inferior. Això es deu a què la corretja segueix funcionant encara que el cotxe no recorri distàncies, per exemple, als semàfors o embussos. Això vol dir que si el fabricant recomana canviar la corretja de distribució cada 100.000 km, hauràs de fer-ho amb anterioritat, als 80.000 km per exemple.

Si per contra, circules més per zones d’autopistes o vies ràpides l’estimació de durabilitat de la corretja de distribució resultarà ser més exacta. El motiu d’això és que en aquest cas la corretja té un moviment d’acord amb els quilòmetres reals del cotxe, i per tant amb les recomanació de canvi establertes pel fabricant.

maqueta corretja distribució cotxe

Canvi de corretja de distribució en funció de la seva antiguitat

De la mateixa manera que succeeix amb els quilòmetres, el fabricant del cotxes també recomanen un termini de temps màxim per realitzar la substitució de la corretja. Si no indiqués un termini al manual de propietari, et recomanem canviar la corretja de distribució cada 5 anys o, al menys, dur a terme una minuciosa comprovació.

La durabilitat d’aquest component està molt condicionada a l’ús del vehicle i les condicions climatològiques amb què ha de patir el cotxe. Entorns on les temperatures varien molt entre l’estiu o l’hivern, o on hi ha una alta concentració d’humitat y pols, també redueixen la durabilitat de la corretja.    

Per exemple, si vius a un lloc on a l’estiu fa molta calor amb temperatures superiors a 35 graus, la corretja de distribució s’haurà de canviar amb prou antelació. Si, per contra, vius a un entorn urbà amb temperatures suaus on fas servir el cotxe únicament els caps de setmana, el desgast de la corretja de distribució estarà molt més en consonància amb el que indica el fabricant.

Consideracions a tenir en compte amb la Correa de Distribució

Si obres el capó del cotxe i inspecciones la corretja de distribució, hi ha alguns detalls als que pots prestar atenció per assegurar-te que tot està bé. Sempre et recomanarem demanar al teu taller mecànic Rodi que mirin la corretja de distribució i comptar així amb l’opinió d’un professional. Tot i això, si ho desitges aquí et deixem algunes consideracions que et poden ser d’utilitat per identificar defectes a la corretja de distribució.

  • Una corretja en mal estat. Quan la corretja de distribució presenta un seriós desgast, aquest es manifesta amb la presència a la corretja d’esquerdes, esquarterament, dents desgastades o una goma seca i molt rígida. Si identifiques qualsevol d’aquests símptomes probablement l’hagis de canviar-la.
  • Manca de tensió a la corretja. La corretja està subjecta mitjançant tensors. Aquests han de gaudir també de bona salut. Si perceps falta de tensió a la corretja de distribució és molt probable que sigui per culpa d’un tensor danyat. També pots encendre el cotxe i prestar atenció a la presència de sorolls estranys en ralentí i quan acceleres. Si notes qualsevol soroll estrany provinent del lloc on es troba la corretja de distribució, és probable que algun dels tensors estiguin fallant.   
  • Pèrdua de Líquid Refrigerant a la Bomba d’Aigua. A l’actualitat molts cotxes moderns compten amb què la bomba d’aigua es troba moguda també per la corretja de distribució. Si la bomba d’aigua s’avaria en cap moment presentant pèrdues de líquid, aquest amb total probabilitat, farà malbé la corretja. Això es deu al fet que el líquid refrigerant és corrosiu, i per tant, la desgastarà prematurament. En aquests casos s’ha d’adquirir un Kit de Distribució i substituir totes les parts: corretja, tensors i bomba d’aigua.  

El nostre consell com a experts és que sempre prestis atenció a aquest component del teu cotxe. L’existència d’unes condicions i terminis per a la substitució de la corretja de distribució existeixen per un motiu i és convenient respectar-los. D’arribar a produir-se una avaria la reparació pot derivar en costos des dels 1.000 € fins als 6.000 €, per la qual cosa és convenient ser especialment previngut pel que fa a la corretja de distribució.  

La corretja de distribució del teu cotxe presenta un desgast excessiu? El termini per canviar-la segons el fabricant està proper a la seva fi? Demana cita prèvia al teu taller mecànic Rodi més proper i guanya en la seguretat del motor del teu cotxe. A Rodi ens ocuparem del manteniment del teu vehicle a el millor preu.