Què faig si el meu Cotxe perd Oli?

Saber si el teu cotxe perd oli és una cosa que identificaràs molt fàcilment. Només has de fixar-te en el rastre que el teu vehicle deixa allà per on passis. Però compte!, això no sempre vol dir que la fuita és d’oli. Primer hauràs d’assegurar-te que la pèrdua de líquid no passa per altres causes, com, per exemple, una avaria en el sistema de l’aire condicionat. Per comprovar-ho, només cal tocar o olorar el líquid.

Un cop detectada la pèrdua d’oli, hem de saber a quina classe de fuita ens enfrontem. Per fer-ho, mesura quant oli queda al dipòsit amb l’ajuda de la vareta de l’oli, seguint les indicacions del fabricant. Si la vareta marca per sota del mínim, el que voldrà dir que el dipòsit està molt buit, estarem davant d’una avaria més greu.

No es recomana circular amb el dipòsit d’oli buit, ja que hi ha un gran risc que el motor funcioni de forma incorrecta i podries provocar una avaria molt més gran. Per això, el millor és trucar a una grua i portar el teu cotxe al teu taller RODI MOTOR SERVICES més proper. Allà et direm què és el que ha causat la pèrdua d’oli i els propers passos que haurem de seguir per solucionar el problema.

Causes de la pèrdua d’oli del cotxe

Hi ha múltiples causes que provoquen la pèrdua d’oli del nostre vehicle. T’expliquem les més corrents segons el lloc per on el perden a continuació:

  • El càrter: si l’oli degoteja pel càrter, segurament és perquè hi ha algun problema amb un cargol o un volandera. Normalment, n’hi haurà prou amb prémer el cargol o substituir la volandera.
  • El turbo: perdre oli pel turbo és sinònim de desgast del mateix. Tingues en compte que la vida útil del turbo és d’uns 250.000km. Aquí també és important la qualitat de l’oli, ja que pot provocar un desgast prematur del turbo.
  • La junta de culata: és l’encarregada d’evitar que l’oli i el líquid refrigerant es barregin. Aquest és un dels pitjors motius, i més greus, pels quals el teu cotxe pot perdre oli, ja que el canvi de culata és una de les reparacions més cares que existeixen. Encara que creguis que canviant només la junta resoldràs el problema, es recomana rectificar i netejar els conductes, el que resulta una tasca molt més complicada i difícil.

És molt important que sempre tinguis l’oli i el filtre d’oli en bon estat. No importa la reparació que hagis fet; si no realitzes un correcte manteniment de l’oli, tornaràs a tenir problemes, i el més important: podria afectar el motor. T’expliquem els tipus d’oli que existeixen aquí, i per què és important canviar els filtres, aquí.