Com detectar errors i avaries als frens del teu cotxe

El manteniment és essencial per evitar avaries al sistema de frens del cotxe. Juntament amb els pneumàtics i els amortidors, els frens són el component que pateix més desgast. Saber identificar quan estan fallant els frens del teu cotxe et resultarà molt útil per estalviar diners en manteniment i millorar la teva seguretat al volant.

El teu cotxe fa soroll als frens? Has notat que la distància de frenada s’ha allargat? Fes el millor manteniment pels frens del teu cotxe i fes-lo al millor preu fent la teva compra a Rodi Motor Services. Demana cita amb el taller i et farem pressupost sense compromís.

Llistat d’avaries comunes del sistema de frens:

Realitzarem una breu anàlisi amb els senyals més habituals dels frens del teu cotxe que haurien de fer-te sospitar sobre possibles anomalies:

Recorregut del pedal de fre més llarg

És un dels primers senyals que adverteixen que hi ha una avaria als frens. El que nota el conductor és que el recorregut del pedal es fa més llarg, de manera que el cotxe comença a frenar més tard. Això és perquè el recorregut que ha de fer el peu per trepitjar bé el pedal és més llarg que abans. El motiu d’aquesta fallada sol estar en una fuita al circuit hidràulic de frens o unes pastilles excessivament desgastades. En tots dos casos la visita al taller per reemplaçar el component resultarà fonamental.

Encesa del testimoni de líquid de frens al quadre de control

Sempre que s’encén una llum vermella al quadre de control del cotxe cal posar-se alerta. En el cas de la llum del líquid de frens, es pot deure a diversos motius. El principal sol ser nivell baix de líquid. Tot i això, aquesta anomalia també podria deure’s a una marca o tipus de líquid de frens incorrecte o a aire al circuit.

Tacte esponjós al pedal de fre

Si en prémer el pedal de fre del nostre vehicle ens trobem que té un tacte esponjós, sense fermesa, el més probable és que tingui aire al circuit. En aquest cas, el que és recomanable serà fer un purgat del sistema per resoldre l’incident. Aquesta avaria també pot ser deguda per fuites a les mordasses o per un desgast al cilindre mestre.

disc fre cotxe llanta

Pedal de fre extremadament dur

Si el que passa al teu cotxe és que cal trepitjar el pedal amb molta força per poder frenar, és probable que les pastilles no mosseguin els discos per estar greixoses, cristal·litzades o el pistó d’una de les mordasses gripat. També hi ha la possibilitat, encara que menys probable, que es tracti d’una avaria com que els discos de fre estiguin danyats. En aquests dos darrers supòsits, s’hauria de substituir la peça. Finalment, però no per això menys important, podria ser que fos un problema del servofre, que exigeix ​​una revisió minuciosa.

El recorregut del pedal de fre és molt reduït

Quan la carrera del pedal del fre es redueix ostensiblement hi ha diverses possibilitats. En ordre de prioritat serien les següents:

  • Avaria al cilindre mestre
  • Funcionament defectuós als molls encarregats de fer que el pistó torni a la seva posició inicial
  • El pistó de la mordassa s’ha quedat enganxat.

Un dels pneumàtics es bloqueja amb facilitat al frenar

Quan això passa, és molt probable que s’hagi produït una obstrucció a les conduccions del líquid hidràulic, que hi hagi una de les pastilles danyada que el cable del fre de mà es queda enganxat .

Presència de vibracions al pedal de fre

Si en frenar notes vibracions al pedal del fre, sol deure’s principalment al fet que la banda de rodament dels pneumàtics es troba desgastada o els discos de fre s’han malmès. També pot ser que aquesta avaria en els frens sigui perquè els discos s’han deformat i les seves folgances es transmeten fins al pedal.

Després d’una estona en circulació, els frens perden eficàcia

Aquest és un cas comú quan el cotxe fa ús de materials de baixa qualitat o recanvis no originals. I és que quan els frens s’escalfen aquests deixen de frenar adequadament. Pot ser que les pastilles siguin de mala qualitat o que no fan bon contacte amb el disc de fre. En tot cas, convindrà que un mecànic experimentat faci una substitució.

El cotxe es desplaça cap a un dels costats en frenar en línia recta

Un altre dels senyals que et podrien fer sospitar que hi ha un problema als frens és que el cotxe es desplaci lateralment en frenar a una recta. En aquests casos la fallada pot tenir múltiples orígens. El que és aconsellable és revisar en quins estats estan les pastilles, els cilindres, els discos i les canonades del circuit. Si qualsevol d’aquests elements està malmès, s’hauria de substituir. També pot ser degut a problemes de pressió als pneumàtics.

Els frens grinyolen o fan sorolls estranys

Finalment, hi ha una avaria comuna dels frens en mal estat que es que grinyolin o vibrin. Tot i això, en tots dos casos són diferents i pot ser degut a factors diferents. Si els frens son estridents i grinyolen pot significar que s’ha fet malbé una làmina anti-soroll, que existeix brutícia a les pastilles de fre o en parts de la mordassa.

El teu cotxe requereix una posada a punt per solucionar una avaria als seus frens? Troba el millor servei de manteniment pel teu cotxe i realitza la posada a punt al millor preu.